Operacija korena zuba (apikotomija)

Apikotomija – operacija korena zuba

Apikotomija, odnosno operacija korena zuba, predstavlja uklanjanje vrha korena zuba zajedno sa patološkim procesom koji se na njemu nalazi.
U Donna Dent ordinaciji na raspolaganju vam je naš oralni hirurg dr Nevena Golub za obavljanje ovog hirurškog zahvata. Saznajte sve o samoj proceduri i toku lečenja i oporavka.

Apikotomija cena i zakazivanje u našoj ordinaciji

Kada je u pitanju operacija korena zuba cena, neophodnost intervencije, kao i svi ostali detalji o toku same procedure su informacije koje možete dobiti u konsultaciji sa našim hirurzima.
Pozovite nas na broj: 064 203 89 35 ili nam pošaljite upit OVDE, a mi ćemo vam rado izaći u susret pregledom, konsultacijama i drugim neophodnim merama za obavljanje apikotomije u našoj stomatološkoj ordinaciji na Voždovcu – Donna Dent, u zavisnosti od vaših potreba.
Zakažite pregled i na vreme otklonite problem koji imate!

operacija korena zuba

Pogledajte šta još podrazumeva apikotomija, odnosno operacija korena zuba, i zašto je važno da nam se obratite kako ne bi došlo do znatno većeg problema.

Šta je apikotomija i kada se ona obavlja?

Poznata i kao resekcija korena zuba, apikotomija je hirurška procedura koja se obično izvodi nakon neuspelog lečenja kanala korena zuba. Kanal korena zuba koji je inficiran leči se tako što se otklanja dentalna pulpa u unutrašnjosti zuba, i zub se ispunjava biokompatibilnim materijalom.
Kanali korena zuba su veoma kompleksni, sa glavnim kanalom iz kojeg se grana čitava mreža malih kanalića. Ponekad, čak i nakon lečenja kanala korena zuba, inficirani ostaci mogu se zadržati u ovim granama i uzrokovati dalju infekciju.
Kod pacijenta čiji se zub ponovo inficira nakon lečenja kanala korena mogu se javiti bol ili nelagodnost i oticanje desni, dok neki od pacijenata možda neće osetiti nikakve promene. Infekcija se cesto otkriva i RTG snimkom.

Operacija korena zuba – put ka ozdravljenju

Vrh korena zuba je mesto gde se nervi i krvni sudovi spajaju sa zubom. Apikotomija je proces kojim se otklanja vrh korena zuba (apeks), kao i inficirano tkivo, kako bi se infekcija u potpunosti sanirala i na taj način se omogućilo ozdravljenje zuba.
Istovremeno sa uklanjanjem vrha korena, uklanja se i inficirano tkivo kao izvor problema, i na taj način se osigurava da u zubu i okolnom tkivu više nema infekcije.

Apikotomija – kako izgleda hirurška procedura?

Operacija korena zuba se izvodi pod lokalnom anestezijom u stomatološkoj ordinaciji, i traje oko 45 minuta, u zavisnosti od lokacije zuba i složenosti strukture korena.
U toku operacije stomatolog preseca desni i odvaja ih od zuba kako bi obezbedio pristup korenu zuba. Zatim se uklanja deo kosti i poslednjih nekoliko milimetara vrha korena.
Jednom kada se vrh korena ukloni, kanal zuba je čist i zatvoren kako bi štitio zub od daljih infekcija. Vremenom će se formirati nova kost oko korena zuba.
Međutim, u određenim situacijama, ako se uoče velike pukotine ili oštećenja, neophodno je vađenje zuba. U slučaju da je neophodno izvaditi zub, operacija se prekida i zub se uklanja. Srećom, ovakve situacije su veoma retke.
U operativnom toku apikotomije većina pacijenata oseća malu nelagodnost.

Operacija korena zuba – oporavak od hiurške intervencije

Nakon operacije korena zuba pacijenti mogu narednih nekoliko dana da osete trnjenje i oticanje na mestu na kom je rađena intervencija. Ovi simptomi, kao i bilo koji bol, lako se kontrolišu pomoću analgetika , kao što je ibuprofen koji možete kupiti u svakoj apoteci. Ne preporučuje se korišćenje Andola i Aspirina zbog rizika dodatnog krvarenja.
Pacijenti bi trebalo da koriste ledene obloge prvih 10 do 12 sati nakon operacije. Nekoliko dana nakon intervencije jede se kašasta hrana i potrebno je potpuno izbegavati bilo kakvu tvrdu i hrskavu hranu, kako bi se mogućnost iritacije lečene regije svela na minimum.
Konci se uklanjaju nakon sedam dana. Pacijenti se najčešće mogu vratiti poslu i drugim normalnim aktivnostima već sutradan.

Pozovite