Operacija korena zuba (apikotomija)

operacija korena zubaPoznata i kao resekcija korena zuba, apikotomija je hirurška procedura koja se obično izvodi nakon neuspelog lečenja kanala korena zuba.

Kanal korena zuba koji je inficiran leči se tako što se otklanja dentalna pulpa u unutrašnjosti zuba, i zub se ispunjava biokompatibilnim materijalom. Kanali korena zuba su veoma kompleksni, sa glavnim kanalom iz kojeg se grana čitava mreža malih kanalića. Ponekad, čak i nakon lečenja kanala korena zuba, inficirani ostaci mogu se zadržati u ovim granama i uzrokovati dalju infekciju.

Kod pacijenta čiji se zub ponovo inficira nakon lečenja kanala korena mogu se javiti bol ili nelagodnost i oticanje desni, dok neki od pacijenata možda neće osetiti nikakve promene. Infekcija se cesto  otkriva i RTG snimkom

Vrh korena zuba je mesto gde se nervi i krvni sudovi spajaju sa zubom. Apikotomijom se otklanja vrh korena zuba (apeks), kao i inficirano tkivo, kako bi se infekcija u potpunosti sanirala i na taj način se omogućilo ozdravljenje zuba.

Istovremeno sa uklanjanjem vrha korena, uklanja se i inficirano tkivo kao izvor problema, i na taj način se osigurava da u zubu i okolnom tkivu više nema infekcije.

Apikotomija – kakva je hirurška procedura?

Operacija korena zuba se izvodi pod lokalnom anestezijom u stomatološkoj ordinaciji, i traje oko 45 minuta, u zavisnosti od lokacije zuba i složenosti strukture korena.

U toku operacije stomatolog preseca desni i odvaja ih od zuba kako bi obezbedio pristup korenu zuba. Zatim se uklanja  deo kosti i poslednjih nekoliko milimetara vrha korena.

Jednom kada se vrh korena ukloni, kanal zuba je čist i zatvoren kako bi štitio zub od daljih infekcija. Vremenom ce se formirati nova kost oko korena zuba.

Međutim, u određenim situacijama, ako se uoče velike pukotine ili oštećenja, neophodno je vađenje zuba. U slučaju da je neophodno izvaditi zub, operacija se prekida i zub se uklanja. Srećom, ovakve situacije su veoma retke.

U operativnom toku apikotomije većina pacijenata oseća malu nelagodnost.

Operacija korena zuba: oporavak

Nakon operacije korena zuba pacijenti mogu narednih nekoliko dana da osete trnjenje i oticanje na mestu na kom je rađena intervencija. Ovi simptomi, kao i bilo koji bol, lako se kontrolišu pomoću analgetika , kao što je ibuprofen koji možete kupiti u svakoj apoteci. Ne preporučuje se korišćenje Andola i Aspirina zbog rizika dodatnog krvarenja.

Pacijenti bi trebalo da koriste ledene obloge prvih 10 do 12 sati nakon operacije. Nekoliko dana nakon intervencije jede se kašasta hrana i potrebno je potpuno izbegavati bilo kakvu tvrdu i hrskavu hranu, kako bi se mogućnost iritacije lečene regije svela na minimum.

Konci se uklanjaju nakon sedam dana. Pacijenti se najčešće mogu vratiti poslu i drugim normalnim aktivnostima već sutradan.

Pozovite